Is je buik te dik, heb je wapperende armen of krijg je een onderkin? Hier zijn 10 probleemgebieden en wat je kan doen om ze aan te pakken.

Plaatselijk afvallen door een dieet te volgen is natuurlijk niet mogelijk. Maar je kan vaak wel oefeningen doen zodat bepaalde gebieden strakker en steviger worden.

Slanke dijen

 

dijen

1. De dijen

Veel vrouwen hebben aanleg om vet op te slaan in de onderste helft van het lichaam. En dat hebben ze te danken aan de hormonen. Zeker als je een peervormig figuur hebt is het moeilijk om slanke dijen te krijgen en te houden.

Alleen oefeningen zijn niet genoeg. Om slanke dijen te krijgen zul je ook minder of anders moeten gaan eten. Maar met oefeningen kun je je dijen wel stevig en mooi in vorm krijgen.

1. de squat – maak een beweging alsof je op een stoel gaat zitten, zorg dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Hoe dieper je buigt hoe zwaarder de oefening. Herhaal de oefening zo vaak je wilt.

2. spreidstand – sta met je benen gespreid. Til om beurten een been zijwaarts op. Je kunt een elastiek om je enkels doen zodat de oefening zwaarder wordt.

3. binnenkant dijen – Plaats een bal tussen je knieën en probeer of je bal fijn kunt drukken.

Slanke dijen