Af en toe werp je wel eens een kritische blik op je figuur.

Misschien ben je over het algemeen best tevreden maar zie je hier en daar plekken die beter kunnen. Je zou dus graag plaatselijk slanker willen worden of plaatselijk afvallen. Kan dat?

BBB Buik Benen Billen

Te dikke buik, te dikke bovenbenen, kuiten, bovenarmen en lovehandles, dat zijn vaak de plaatsen waar zich ongewenst vet ophoopt. Dus wat lijkt er logischer dan die probleemgebieden gericht aan te pakken?

Plaatselijk afvallen door een dieet

Plaatselijk afvallen door een dieet te volgen, is natuurlijk niet mogelijk. Iedereen heeft een eigen van afvallen en daar heb je zelf geen invloed op.

Hoe val je af waar jij dat wilt?

Dat is natuurlijk de vraag, maar daar is geen eenduidig antwoord op. Als je gaat afvallen is het per persoon verschillend waar je eerst slanker zult worden. Dat kan ook best zijn op een plek waar je dat helemaal niet wilt. Bv. dat je magerder wordt in je gezicht. Maar als je doorzet zul je ook op andere plaatsen afvallen en ook op de door jou gewenste plaatsen.

Oefeningen

Er zijn natuurlijk voor ieder probleemgebied oefeningen te bedenken, maar wat doen die oefeningen voor je? Door oefenen worden de spieren van dat gebied getraind. Dit zorgt voor een strakker en steviger uiterlijk en toont misschien al wat slanker en dat is natuurlijk een goed begin. Verder verbrand je wel wat extra calorieën door de lichaamsbeweging. Maar plaatselijk afvallen door het doen van gerichte oefeningen zal nooit lukken.

slankere benen

Afvallen

Als je wilt afvallen dan doe je dat door minder calorieën in te nemen dan je gebruikt. En dat doe je weer door minder te eten en verder kun je extra calorieën verbranden door meer te bewegen. Probeer geen onmogelijke doelen voor jezelf te stellen en hou rekening met je bouw en aanleg.

Plaatselijk afvallen is onmogelijk

Als je dus wilt werken aan een slankere buikslankere bovenbenen of je lovehandles, dan zul je dat dus net zo moeten aanpakken alsof je gewoon wilt afvallen en dit volhouden tot je het gewenste resultaat bereikt hebt. Minder eten en meer bewegen. Niet door je uit te hongeren maar zo geleidelijk mogelijk. En die op het probleemgebied gerichte oefeningen? Die kunnen je prima helpen om meer vorm te krijgen zodat het er allemaal ook nog strak en stevig uit gaat zien.