armen trainen

Je armen trainen zonder gewichten

Wil je strakke bovenarmen zonder van die wapperende zakjes eronder, dan zul je daar aan moeten werken. Voor deze oefeningen heb je geen gewichten of dumbells nodig.

Gisteren hadden we het al over oefeningen voor strakke stevige billen. Maar je wilt natuurlijk niet alleen dat je billen in vorm zijn. Daar horen onder andere strakke armen bij. Voor deze oefeningen heb je verder niks nodig. Dus je kan meteen beginnen. Doe alle vijf de oefeningen een minuut lang. Als je kracht genoeg hebt kun je ze vaker herhalen.

wpu

 

Opdrukken tegen de muur

Je opdrukken op de vloer kan natuurlijk ook als je dat kan, maar vooral voor vrouwen is dat niet de makkelijkste oefening. Maar je opdrukken tegen de muur is een goed alternatief. Bovendien als je sterker wordt, kan je altijd nog proberen om je op de vloer op te drukken, eventueel vanaf je knieën.

Om je op te drukken tegen de muur ga je staan met je handen tegen de muur. Hoe verder je je  voeten weg zet, hoe moeilijker het is. Buig je lichaam naar de muur en duw vervolgens met je armen de lichaam weer weg tot je armen gestrekt zijn. Herhaal dit.

 


Tafel

Ga op de grond zitten met opgetrokken knieën en je handen naar voren wijzend naast je met de palmen op de grond. Druk je heupen en bui omhoog zodat je lichaam een soort tafel vormt en je armen en voeten de poten zijn. Hou dit een minuut vol. In het begin kan dat moeilijk zijn.

 

 

Armdraaien

Ga staan met je armen gespreid. Maak kleine cirkels (niet groter dan 20 cm) met je armen en hou dit een halve minuut vol, verwissel dan van richting. Dus als je naar voren draaide, draai je de andere minuut naar achteren.

 

 

Droog-roeien

Ga staan met je armen gestrekt recht voor je maak vuisten. Trek je vuisten dan naar je heupen, alsof je een roeibeweging maakt. Herhaal dit een minuut lang.

 

X sprong

Met de X-sprong of jumping jacks train je niet alleen je armen, ook de rest van je lichaam profiteert ervan en je bouwt conditie op. Maar het is vooral zwaar voor je armen. Ga staan met je armen zijwaarts gespreid. Maak een sprong waarbij je je benen uit elkaar brengt en je armen boven je hoofd. Spring weer terug naar de uitgangspositie en herhaal dit een minuut of zo lang als je volhoudt.

 

Wil je meer oefenen? Met wat gewichtjes, flesjes of blikjes kun je nog verder je armen trainen.