rubriek.nl | contact | adverteren | disclaimer |    

platte buik oefeningenPLATTE BUIK OEFENINGEN

Het idee dat je door middel van oefeningen plaatselijk vet kunt verbranden en een daardoor een platte buik kunt krijgen is nog steeds een wijdverbreid misverstand.

 

Pas als je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt, zul je afvallen. Uiteindelijk zal ook je buik platter worden, maar waar je het eerst afvalt is niet te sturen.

 

Gewicht daalt maar buik blijft

En als je een paar maanden je voedingsgewoonten hebt aangepast en wat meer bent gaan bewegen kan de weegschaal misschien wel een iets lager gewicht aangeven, maar rond je buik is nog geen verbetering te zien. Vooral bij vrouwen lijkt vet op de buik, heupen en bovenbenen hardnekkig te zijn. Maar de volhouder wint echt, uiteindelijk zal het vet op de buik ook afnemen. Voor een sixpack hoef je voorlopig dus niet bang te zijn.

 

Zijn oefeningen wel nuttig?

Heeft het doen van oefeningen, in het bijzonder buikspieroefeningen, dan helemaal geen zin? Jawel, want je traint er je onderliggende buikspieren mee. Hierdoor zorg je er voor dat je buik strakker en steviger wordt, maar nooit platter of slanker.

Als je traint of oefeningen doet, verbrand je natuurlijk wel extra calorieën. Buikspieroefeningen zijn dan niet de meest calorieverbrandende oefeningen. Met vormen van cardio-fitness zoals hardlopen, fietsen of crosstrainen zul je meer calorieën verbranden.

 

Voedingstips

Vaak hoef je je voedingsgewoonten maar iets aan te passen om tot wat minder calorieën te komen.

- Kies voor vetarme kooktechnieken als stomen en grillen, i.p.v. bakken en frituren

- Kies voor gezonde vetten en koolhydraten

- Kies magere vleessoorten

- Eet zes keer per dag

- Let op tussendoortjes

 

Oefeningen

Als ondersteuning en training van de buikspieren zijn crunches effectieve oefeningen.

 

Crunches

crunches buikGa op de grond liggen met de handen gekruist over je borst of als je wat meer geoefend bent achter je hoofd gevouwen. Span dan je buikspieren op zodat je schouders van de grond komen, één seconde vasthouden en weer teruggaan naar de uitgangspositie. 4 x 10 tot 15 maal herhalen.

 

Omgekeerde crunches

omgekeerde crunchGa op je rug liggen, trek je knieën op en zorg dat je bovenbenen loodrecht op de vloer staan.

Til je heupen van de vloer terwijl je je knieën naar je borst brengt. Kom dan weer terug in de uitgangspositie.  Ook 4 x 10 tot 15 maal herhalen.

pushups zijn een graadmeter voor je conditie

sportschoolprogramma

spring jezelf in conditie

thuis trainen

trainingsschema voor beginners deel 1

trainingsschema voor beginners deel 2



 

volg rubriek op facebook volg rubriek op twitter rss feed rubriek

STILVOLLE AFZUIGKAPPEN VAN NOVY

Iedereen wil tegenwoordig graag een woonkeuken, het liefst met een kookeiland. Zonder kookgeurtjes. Maar afzuigkappen zijn vaak groot en lomp.

Er zijn afzuigkappen die vrijwel onzichtbaar te integreren zijn in het plafond, in de kast of in het werkblad....of afzuigkappen die sfeer toevoegen aan de keuken en daarom heel geschikt zijn voor boven een kookeiland.

#Stilvol

Bekijk hier de stilvolle mogelijkheden voor jouw keuken

 

pak je probleemgebieden aan
   

doen: trainen met gewichten

   

bilspieren trainen

   

kan je dik worden van fruit?

   

plaatselijk afvallen

 
   

alle rubrieken

alle onderwerpen fitness

sitemap

nieuwsbrief

prijsvragen

forum

 
 
1.

Lijst met superfoods

2.

Geld besparen

3.

Wat doe je tegen keelpijn?

4.

Hoe kook je een ei?

5.

Trend kapsels

 
 
 

MAKEUP

Eyes Lips Face