rubriek.nl | contact | adverteren | disclaimer |    

zes kleine maaltijden per dagAFVALLEN? ZES KEER ETEN PER DAG

Eerst het belangrijkste: om af te vallen is het van doorslaggevend belang de verbranding hard te laten werken.

 

Daarvoor moeten we het aantal calorieën per week laten schommelen zodat het lichaam niet kan wennen, maar nog belangrijker is dat we zes keer per dag eten!

 

Voer de verbranding op

Menigeen zal nu denken dat ik gek ben geworden, maar dat is de enige manier om dat oventje aan het branden te houden. Het aantal calorieën waarop je na het rekenwerk bent uitgekomen verdeel je door zeven.

 

Verhouding calorieën

Het aantal calorieën dat je dan krijgt is de leidraad voor je ontbijt, je eerste tussendoortje 3 uur later, je lunch, je tweede tussendoortje drie uur later en je late snack, drie uur na het avondeten. Voor dat avondeten heb je dus twee keer zoveel calorieën over. Als je een keer 50 calorieën meer en een andere keer 50 minder eet is niet erg, het gaat om het eindtotaal. Probeer iedere maaltijd de genoemde verhoudingen (30-50-20) ruwweg aan te houden.

 

Voedingsgroep

Nu per voedingsgroep een aantal dingen die je wel en niet mag eten, daarbij wel rekening houdend met de verhoudingen zoals vorige keer besproken.

zes kleine maaltijden

Proteïnen

wel: eieren (één dooier per drie eieren), magere yoghurt- melk- kwark-karnemelk, kipfilet, kalkoenfilet, biefstuk, schol, kabeljauw, zwaardvis, wijting, tonijn op waterbasis, slankie smeerkaas, proteïnepoeder, mosselen.

niet: vet vlees zoals varkensvlees, volle zuivelproducten, slagroom, kaas.

 

Koolhydraten

wel: alle groenten en fruit, ontbijtgranen, havermout, rijst, macaroni, spaghetti, aardappelen, zoete aardappelen, andere pasta’s, tomatenketchup (niet overdrijven), bruin brood.

niet: wit brood, snoep, zoetigheid (soms wat honing of suikervrije jam op brood mag wel), taart, cake, ijs, sauzen (barbecuesaus en chilisaus mogen wel af en toe).

 

Vet

wel: zalm, makreel, olijven, olijfolie, noten, zaden.

niet: snacks uit frituur, chips, pinda’s, bladerdeeg, boter, margarine.

 

Vetloos bereiden

Voor veel mensen betekent bereiden van eten automatisch bakken in boter of margarine, maar dat is niet nodig. Grillen, de römertopf, in aluminium in de oven, het zijn allemaal vetloze bereidingswijzen.

 

Maar bakken kan ook!

Vele sporters gebruiken daarvoor PAM, een spray waarmee je de pan inspuit en alles kunt bakken, ook eieren, pannenkoeken, je biefstukje, alles. Het wordt lekker bruin, smaakt heerlijk en...bevat amper calorieën!

Een adres waar je het kunt kopen is Action Sports aan de Hoogstraat 348 te Eindhoven en online bij verschillende sportsites te koop. Met één spuitbus kun je wel 150 keer doen.

 

Water

Drink verder heel veel water (minstens 2,5 liter)! Koffie, thee, maar ook light frisdrank mag. Gewone frisdrank is funest, daar zit abnormaal veel suiker in en natuurlijk moet je je alcoholinname beperkt houden.

 

Smokkelen moet

Daarnaast wel voor de nodige beweging zorgen en één keer per twee weken stevig smokkelen, we zijn per slot van rekening ook maar mensen!

Succes!

 

© Harry de Jonge

 

 

gewoon warm eten

gezonde visrecepten

gezondere eetgewoonten

suiker het dodelijke gif

vet is gezond

vetarme ideetjes



 

volg rubriek op facebook volg rubriek op twitter rss feed rubriek

 

ZO MAAK VAN STRIJKEN JE FAVORIETE KLUSJE

Maak van strijken tijd voor jezelf. De Brabantia Love-Me-Time campagne laat je zien dat strijken het nieuwe yoga is.

Met bijpassende Spotify afspeellijsten.

Bekijk het hier

 

pak je probleemgebieden aan
   

doen: trainen met gewichten

   

bilspieren trainen

   

kan je dik worden van fruit?

   

plaatselijk afvallen

 
   

alle rubrieken

alle onderwerpen fitness

sitemap

nieuwsbrief

prijsvragen

forum

 
 
1.

Lijst met superfoods

2.

Geld besparen

3.

Wat doe je tegen keelpijn?

4.

Hoe kook je een ei?

5.

Trend kapsels

 
 
 

MAKEUP

Eyes Lips Face