bedrijf op de kaart

3 Tips om jouw onderneming op de kaart te zetten

Of je nou net begonnen bent of dat je al een aantal jaar een eigen onderneming hebt, iedereen wil de naamsbekendheid van zijn of haar bedrijf vergroten. Ondernemers willen zichtbaar zijn voor de doelgroep en hun klantenbestand uitbreiden. Er zijn verschillende tactieken om dit doel te bereiken. In dit artikel geven we je 3 tips.

1. Zet gepersonaliseerde give-aways in

Iets wat gratis is laat je toch niet liggen? Nederlanders houden van alles wat gratis is, dat is een feit. We waarderen gratis producten. Deze producten kunnen uitgedeeld worden tijdens evenementen, beurzen en open dagen. Give-aways zijn betaalbare promotieartikelen met een groot effect. Laat deze producten bedrukken met de naam of het logo van jouw onderneming. Op deze manier trek je de aandacht van jouw doelgroep. Denk aan de bekende sleutelhangers, snoepjes en drinkflesjes als give-aways. Ook tassen zijn populaire reclameartikelen. Laat tassen bedrukken naar wens. Denk maar eens aan boodschappentassen bedrukken hoeveel voorbijgangers zie jij tijdens het boodschappen doen? Zij zien jou én de bedrukte boodschappentas ook.

2. Start met adverteren

Het opbouwen van een bedrijfsnaam heeft tijd nodig. Elke ondernemer wil dat dit proces zo snel mogelijk gaat. We hebben het net al gehad over de inzet van gepersonaliseerde give-aways. Een andere tip die wij graag aan je willen geven; start met adverteren. Als je op de juiste manier adverteert, zal dit niet veel geld kosten. Start met het aanmaken van social media accounts, zoals een Facebook-, LinkedIn- en Instagrampagina. Op social media kan je uitstekend adverteren. Het adverteren via een social media-kanaal is relatief goedkoop en het biedt unieke targeting opties. Op deze manier kan je op elk kanaal waardevolle engagement met jouw doelgroep creëren.


3. Jij als merkambassadeur

Jij kent je bedrijf het beste. Het gezicht van jouw onderneming dat ben jij. Heb je werknemers in dienst? Ook zij vertegenwoordigen jouw bedrijf. Hoe motiveer jij potentiële klanten om daadwerkelijk jóuw klant te worden? Door zelf als merkambassadeur enthousiast te zijn over je eigen bedrijf. Zorg ervoor dat jouw netwerk en het netwerk van je werknemers alle successen van je bedrijf op social media delen. Een voorbeeld van zo’n social media-kanaal is LinkedIn. Op deze pagina kunnen kennis en expertise gedeeld worden. Houd de berichten boeiend voor jouw netwerk, zodat zij jouw berichten vol enthousiasme zullen delen.

Zet jouw onderneming op de kaart met deze 3 tips. Zo word jij zichtbaar voor jouw doelgroep en kan jij binnenkort je klantenbestand uitbreiden.