rubriek.nl | contact | adverteren | disclaimer |    

hoe word je fitFIT WORDEN EN BLIJVEN

Of je nu slanker wilt worden, gewoon in vorm wilt blijven of lekker in je vel wilt zitten, bewegen hoort er bij. Een paar fitness tips.

 

 

Beweeg regelmatig

Om profijt te hebben van je inspanningen is het belangrijk dat je regelmatig beweegt. Ideaal zou iedere dag een half uur te bewegen. En dat half uur kun je, als je zin en tijd hebt, uitbreiden.

 

Niet te eenzijdig

Probeer zowel cardio als gewichtstraining te combineren en hierbij zo veel mogelijk spiergroepen te trainen. Probeer niet altijd dezelfde sport of oefeningen te doen waarbij je dezelfde spieren gebruikt en andere niet of nauwelijks. Wissel het af, dat maakt het trainen ook leuker en beter vol te houden en geeft betere resultaten.

 

fit wordenVaker korter

Sport liever wat vaker en kort dan minder vaak en heel lang. Zo kun je best twee maal per dag een kwartier bewegen of iedere dag een half uur in plaats van één keer in de week drie uur. De kwaliteit is belangrijker dan de duur. Doe wat je doet goed en met plezier.

 

Loop niet te hard van stapel

Als pas bent begonnen met sporten, loop dat niet te hard van stapel. Stel realistische doelen. Bovendien is de kans dat je je blesseert, veel spierpijn bezorgt of uitput groot als je het overdrijft.

 

Als je heel moe bent

Als je lichamelijk een keer heel moe bent, kun je misschien beter kiezen voor wat rustige, ontspannende oefeningen in plaats van je zelf nog meer uit te putten met heftig te sporten.

 

Let op wat je eet

Als je wilt afvallen zul je ook op je voeding moeten letten. Je kunt nog zo veel bewegen, maar als je te veel of ongezond eet zal je niet of heel weinig afvallen. Wil je je gewoon fit en gezond blijven dat heeft wat je eet veel invloed op hoe je je voelt en hoeveel energie je hebt. In beide gevallen is het aan te raden om op te letten wat je eet.

tips om gezonder te eten

 

Wat vind je leuk?

Probeer vooral dingen te vinden die je leuk vindt om te doen. Als je je iedere dag moet oppeppen om te gaan hardlopen of naar de sportschool te gaan terwijl je dat niet echt leuk vindt, dan gaat dat vrijwel zeker niet werken. Misschien hou je van groepssport of een sport waar een wedstrijd element inzit of misschien geeft je juist de voorkeur aan iets ontspannends als tai chi, yoga, pilates of buikdansen.

 

Doet het samen

Door het samen met anderen te doen maakt het gemakkelijker en bovendien kunnen die anderen jou motiveren als je eens weinig zin hebt. Kies wel mensen die een beetje het zelfde leuk vinden en willen bereiken. Als iemand een stuk fanatieker is dan jij of al een betere conditie heeft, is voor allebei niet zo leuk.

 

Blijf bewegen

Probeer ook als je niet aan het sporten bent in beweging te blijven. Loop eens een blokje om, neem wat vaker de fiets, neem de trap of rek en strek je eens extra uit. Vooral als je de dag voor een groot deel zittend doorbrengt.

 

 

4 kilo afvallen in twee weken

afvallen en bewegen

ben ik te zwaar volgens mijn bmi

bereken je bmr

dieten zijn frustrerend

groenten en fruit met negatieve calorieen



 

volg rubriek op facebook volg rubriek op twitter rss feed rubriek

STILVOLLE AFZUIGKAPPEN VAN NOVY

Iedereen wil tegenwoordig graag een woonkeuken, het liefst met een kookeiland. Zonder kookgeurtjes. Maar afzuigkappen zijn vaak groot en lomp.

Er zijn afzuigkappen die vrijwel onzichtbaar te integreren zijn in het plafond, in de kast of in het werkblad....of afzuigkappen die sfeer toevoegen aan de keuken en daarom heel geschikt zijn voor boven een kookeiland.

#Stilvol

Bekijk hier de stilvolle mogelijkheden voor jouw keuken

 

pak je probleemgebieden aan
   

doen: trainen met gewichten

   

bilspieren trainen

   

kan je dik worden van fruit?

   

plaatselijk afvallen

 
   

alle rubrieken

alle onderwerpen fitness

sitemap

nieuwsbrief

prijsvragen

forum

 
 
1.

Lijst met superfoods

2.

Geld besparen

3.

Wat doe je tegen keelpijn?

4.

Hoe kook je een ei?

5.

Trend kapsels

 
 
 

MAKEUP

Eyes Lips Face