rubriek.nl | contact | adverteren | disclaimer |    

snel vier kilo afvallenVIER KILO AFVALLEN IN TWEE WEKEN

Ik kwam een nieuwe methode tegen om af te vallen die me zeker aanstaat en waarvan de resultaten zeer positief zijn.

 

Voor ik het ga uitleggen wil ik nog wel even duidelijk maken dat een crash dieet geen langere termijn oplossing is.

 

Binnenkort een feestje?

Dit soort diëten is bedoeld om bijvoorbeeld voor dat komende feest in je favoriete jurk te passen die nu net te strak zit, of omdat je op vakantie gaat en je net te dik voelt. Blijvend afvallen is een kwestie van anders leven, meer bewegen en verstandiger eten. Maar goed, hoe raak je in 14 dagen vier kilo kwijt?

 

Zeven stappen

Hiervoor moet je deze zeven stappen doen.

 

1. Koolhydraten halveren

Halveer de inname van koolhydraten. Je maakt dan minder insuline aan zodat je minder honger krijgt en je lichaam minder makkelijk vet opslaat. Dus in plaats van twee boterhammen nu één, een glas jus d’orange wordt een half glas, drie aardappelen nu anderhalf.

 

2. Magere eiwitten

Kies alleen magere eiwitten. Een kippenborst bevat bijvoorbeeld 187 calorieën, een vettere poot 287. Kies voor witte vis, kalkoen, kip, eiwitpoeder, magere kwark, eieren zonder geel.


3. Eet veel groente

Dit zijn weliswaar ook koolhydraten, maar met heel weinig calorieën en veel vezels zodat je eetlust wordt geremd. Bij de helft van de zes keer dat je eet moet je groente eten. Kies voor broccoli, bloemkool, aubergine, sperziebonen, champignons, spinazie en courgettes. Geen sausjes natuurlijk.


4. Cardio op nuchtere maag

Doe cardiotraining op een nuchtere maag. Je leest  het goed, als je voor je ontbijt een half uurtje cardio doet, bijvoorbeeld rustig joggen, flink fietsen of skaten, dan jaag je je vetverbranding  enorm op. Train ook met gewichten, maar dan op de dagen dat je geen cardio doet. Je kunt bijvoorbeeld 2 keer met gewichten trainen en 3 keer een half uurtje cardio doen, verdeeld over vijf dagen. Doe met de gewichten setjes van 12 tot 15 herhalingen met een stevig gewicht. Het mag moeite kosten hoor.

 

5. Zes keer per dag eten

Ik zei het al, maar maak er nu een aparte stap van: eet zes keer per dag, dus zo om de 2,5 tot 3 uur. Hiermee houd je je metabolisme verhoogt.

 

6. Supplement groene thee

Gebruik supplement met groene thee extract. De nieuwste vetverbranders bevatten geen efedrine meer, maar gelukkig is er een goed alternatief. Hiermee kun je de vetverbranding met 4% verhogen en dat scheelt in deze twee weken toch een half pond puur vet!


7. Drink water, veel water, heel veel water.

Dat was het, vaak eten, veel  groenten maar verder minder koolhydraten, alleen magere eiwitbronnen, cardio op een nuchtere maag, meer herhalingen met de gewichten, veel water en een hulpmiddeltje.

Misschien ben je wel zo blij dat je 4 kg kwijtbent dat je dit dieet als basis gaat gebruiken voor een blijvender oplossing.

 

© Harry de Jonge

 

je probleemgebieden aanpakken

afvallen en bewegen

ben ik te zwaar volgens mijn bmi

bereken je bmr

dieten zijn frustrerend

groenten en fruit met negatieve calorieen



 

volg rubriek op facebook volg rubriek op twitter rss feed rubriek

 

ZO MAAK VAN STRIJKEN JE FAVORIETE KLUSJE

Maak van strijken tijd voor jezelf. De Brabantia Love-Me-Time campagne laat je zien dat strijken het nieuwe yoga is.

Met bijpassende Spotify afspeellijsten.

Bekijk het hier

 

pak je probleemgebieden aan
   

doen: trainen met gewichten

   

bilspieren trainen

   

kan je dik worden van fruit?

   

plaatselijk afvallen

 
   

alle rubrieken

alle onderwerpen fitness

sitemap

nieuwsbrief

prijsvragen

forum

 
 
1.

Lijst met superfoods

2.

Geld besparen

3.

Wat doe je tegen keelpijn?

4.

Hoe kook je een ei?

5.

Trend kapsels

 
 
 

MAKEUP

Eyes Lips Face