zonnegroet

10 redenen om de zonnegroet te doen

Laatst bijgewerkt:

Beoefen de zonnegroet

De zonnegroet is een bekende serie yoga oefeningen die, als je ze regelmatig beoefent, verschillende voordelen voor zowel je uiterlijk als je gezondheid heeft. Na wat oefening moeten de verschillende houding in een vloeiende beweging uitgevoerd kunnen worden. Je kunt de serie dan 3-20 maal herhalen.

De Zonnegroet is een prima manier om je dag mee te beginnen. Maar je kan de oefeningen ook op een ander moment van de dag doen.

Reden 1 : De zonnegroet traint de spieren en gewrichten en verbetert de houding en de balans van het lichaam.

Uitvoering

Sta rechtop met de handpalmen tegen elkaar voor de borst. Adem uit.

Buig inademend het lichaam naar achteren, zodat de rug hol wordt, en strek tegelijkertijd de armen naar boven terwijl de handpalmen tegen elkaar blijven.

Reden 2 : Het uitvoeren van de zonnegroet is goed voor de spijsvertering.

Door houdingen waarbij het lichaam naar voren buigt, worden de organen in de buik gemasseerd en daardoor de spijsvertering gestimuleerd. Hierdoor verminderen kwaaltjes als constipatie en een opgeblazen gevoel.

Uitvoering

Buig uitademend naar voren. Houd de benen gestrekt en raak met vingertoppen of de hele hand de voeten of de grond, afhankelijk van je lenigheid. Druk de neus tegen de knieën.

Reden 3 : De zonnegroet ontspant lichaam en geest.

Als je de oefeningen regelmatig doet zul je er beter door slapen.

Uitvoering

Stap met de rechtervoet naar achter en buig inademend het lichaam naar boven terwijl de handen aan weerszijden van de linkervoet blijven staan.

Reden 4 : De Zonnegroet heeft een gunstige uitwerking op de werking van de hormoonhuishouding.

Uitvoering

Zet de linkervoet ook naar achteren het houdt het lichaam in een rechte lijn. Houd hierbij de adem vast.

Reden 5: De Zonnegroet stimuleert de bloedcirculatie en ook die van de hoofdhuid.

Het draagt bij aan gezonde haargroei en gaat haaruitval en roos tegen.

Uitvoering

Zak langzaam met de knieën en het bovenlichaam naar de grond, maar houd de buik en billen omhoog. Adem uit.

1 2 3 4 5 6 Volgende

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende pagina