metrosexuele man

Metrosexuals

Macho is uit. Welke man houdt er nou van winkelen? De metrosexuele man. Ideaal toch.

Het lijkt het antwoord van de man op de “Sex in the City” vrouw, de zelfstandige, zelfbewuste vrouw die niet van plan is zich te voegen naar de wensen van de man. Dat vraagt om een ander soort man, een moderne man die zijn vrouwelijke kanten ontwikkelt, geïnteresseerd is in mode, kunst, architectuur en persoonlijke stijl.

Terwijl de mannen die nog niet aan deze fase toe zijn nog met hun maten bier zitten te hijsen in de kroeg, bezoekt de metrosexuele man een kunstexpositie, winkelt voor een nieuwe garderobe of probeert een nieuw recept uit. Bezigheden die eerder toegedacht werden aan vrouwen of homosexuele mannen.

Het is een nieuw soort mannelijkheid, waarbij mannen zich niet generen voor hun nieuw verworven interesses of bang zijn voor homo aanzien te worden.

Gat in de markt

Natuurlijk springt de marketing daar meteen op in. Een goed voorbeeld is de reclame voor Nivea huidverzorgingsproducten speciaal voor mannen, terwijl de vrouw in bad zit met komkommer-schijfjes op de ogen.

Er worden ook meer en meer magazines, websites en winkels speciaal voor mannen opgestart. Zo zijn er nu ook shops die alleen accessoires voor heren verkopen, zoals deze. Jawel, hier vind je armbanden, kettingen, oorringen, tassen en nog heel wat meer, enkel en alleen voor mannen.

Bekende metrosexuelen

Als voorbeeld voor een metrosexuele man wordt Brad Pitt genoemd, die samen met zijn binnenhuis architect zijn huis naar eigen smaak heeft ingericht. Of kijk eens naar David Beckham die bijna elke dag zijn haarstijl verandert, zijn haren vlecht, en zijn nagels lakt.

En de vrouwen…

Vrouwen lijken zich aangetrokken te voelen tot dit nieuwe type man. En diegene die er een relatie mee hebben kunnen daar hun voordeel mee doen. Ze krijgen dan een man die beter begrijpt waar vrouwen in geïnteresseerd zijn. Ze verzorgen hun uiterlijk. Ze complimenteren een vrouw met haar schoenen, omdat ze de schoenen echt mooi vinden en het leuk vinden om met hun partner naar de stad of naar een museum te gaan. Zolang het maar geen concurrenten worden…

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.