Adverteren met vlaggen

Vlaggen, een tijdloze en goedkope manier van adverteren

In dit digitale tijdperk, blijven traditionele manieren van adverteren zoals het gebruik van vlaggen en vlaggenmasten een opvallend en  effectief. Bijvoorbeeld buiten bij een bedrijf, langs de straat of bij evenementen kunnen kleurige vlaggen, die op een strategische manieren geplaatst worden, gemakkelijk de aandacht trekken. Het is een betaalbare en veelzijdige manier om een boodschap over te brengen. Waarom is het adverteren met vlaggen zo’n populaire keuze? Hieronder gaan we er verder op in.

Waarom werken vlaggen zo goed?

  • Goed zichtbaar
    • Vlaggenmasten zijn hoog en daarom zijn vlaggen prima zichtbaar vanuit de verte.
    • Vanwege de wind bewegen ze constant, wat ze dynamisch maakt en waardoor de zonder moeite de aandacht van voorbijgangers trekken. 
  • Veelzijdig
    • Vlaggen kunnen verschillende groottes en vormen hebben. Van langwerpige verticale banieren, tot driehoekige of rechthoekige vormen in allerlei maten. Bedrijven kunnen hun eigen vorm kiezen die het beste past bij de locatie en het publiek dat ze willen trekken. 
  • Kosteneffectief
    • Vergeleken met billboards of digitale advertenties, zijn de kosten van vlaggen een relatief kleine investering. Ze zijn bovendien duurzaam en steeds opnieuw bruikbaar.
  • Vergroot de merkbekendheid van het bedrijf
    • Op vlaggen kunnen eenvoudig, logo’s, slogans en/of bedrijfskleuren afgedrukt worden. Dit vergroot de herkenbaarheid van een merk of bedrijf.
  • Feestelijk
    • Vlaggen zorgen voor kleur en een feestelijk gevoel. Ze kunnen bovendien extra verlicht worden met feest- of kerstverlichting voor nog meer sfeer.

Hoe gebruik je vlaggen om te adverteren?

*Promotie van je bedrijf
Vlaggen werken prima om je bedrijf, winkel of restaurant te promoten. Zowel kleine als grote bedrijven kunnen er gebruik van maken. Zo kun je met vlaggen aangeven dat het uitverkoop is, speciale gebeurtenissen zijn of dat je een nieuw bedrijf opent. Vlaggen met duidelijke boodschappen zullen eerder de aandacht trekken. Het tonen van logo’s of bedrijfskleuren helpt tegelijkertijd mee om je merk of bedrijf meer naamsbekendheid te geven.

*Promotie van een evenement
Bij een evenement als een festival, sportevenement of beurs, kunnen vlaggen de ingang aangeven, kunnen sponsors in het zonnetje gezet worden of kunnen bezoekers de weg gewezen worden. 


*Reclame op of aan de weg
In stedelijke gebieden kunnen vlaggen langs de weg geplaatst worden om tijdelijke bijzondere gebeurtenissen zoals kerstmarkten, jaarmarkten of andere evenementen in de buurt onder de aandacht te brengen. Ook vastgoedbedrijven en makelaars kunnen met vlaggen open huizen dagen of nieuw te bouwen huizen promoten.

Tips voor het ontwerpen en plaatsen van vlaggen

  • Houd het eenvoudig
    • Kies voor felle kleuren, eenvoudige afbeeldingen en weinig maar duidelijke tekst. De boodschap moet op afstand goed te zien zijn.
  • Kies een allround en gespecialiseerd bedrijf
    • Kies een gespecialiseerd bedrijf dat zowel vlaggen bedrukt als vlaggenmasten levert en installeert en eventueel ook voor de verlichting kan zorgen zoals Bos vlaggen.
  • Gebruik duurzame materialen
    • Kies voor stevige en duurzame materialen die lang mee gaan. Vlaggenmasten die tegen een stootje kunnen en vlaggen waarvan de kleur niet vervaagd.
  • Denk goed na over de locatie
    • Plaats de vlaggen op strategische plaatsen waar veel mensen langskomen en waar ze goed gezien worden.
  • Denk na over verlichting
    • Door verlichting bij vlaggen kunnen ze ook ’s avonds en ’s nachts nog gezien worden.
  • Maak gebruik van de nieuwste technieken
    • De druktechnieken worden steeds geavanceerder. Hierdoor worden afbeeldingen, foto’s en teksten steeds scherper en kleurecht worden afgedrukt.
  • Geef vlaggen een modern tintje
    • Maak traditionele vlaggen of banieren hip en modern door er bijvoorbeeld een QR-code of NFC-chip op aan te brengen


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *