Als bedrijf wil je zo hoog mogelijk in een Google zoekresultaat verschijnen om zo klanten naar jouw website en dus jouw bedrijf te leiden. Wanneer jouw bedrijf in een bepaalde sector een specialisatie heeft is dat al wat makkelijker. Heb je nou net een veel voorkomende dienst of product dan is het iets lastiger. Toch zijn er verschillende mogelijkheden om jezelf hoger te laten uitkomen in een Google zoekresultaat dan je concurrenten. Je kunt gebruik maken van SEO Tilburg content marketing of het zelf eerst eens proberen.
1. Zoekwoordonderzoek
Met een zoekwoordonderzoek kun je bepalen welke zoekwoorden interessant zijn voor jouw bedrijf. Daarnaast kun je ook controleren of er veel concurrentie is die deze zoekwoorden ook gebruiken. Search Console van Google is een tool om zelf een zoekwoordenonderzoek mee te doen. Je kunt ook gebruik maken van SEO Breda linkbuilding maar zorg dat je alleen zoekwoorden gebruikt die door jouw klanten worden gebruikt om jouw bedrijf te vinden. Hoe beter je zoekwoorden, hoe langer je klanten op je website blijven. Ongeveer 2% van het totale woordaantal moet draaien om het belangrijkste zoekwoord. Meer ziet Google als spam.
2. Informatieve content om hoger in Google te komen
Content die veel informatie geeft toont aan dat jouw bedrijf een autoriteit is binnen je eigen branche. Belangrijk is dat de content hoog is in kwaliteit en dat je jouw bezoekers op een goede manier informeert. Is de content op jouw website voldoende informatief? Dan kan dit ertoe leiden dat andere mensen naar je website linken. Let wel op dat je de zinnen kort houdt. Lange zinnen zorgen ervoor dat lezers snel afhaken. Plaats geen inhoud die snel veroudert, dan lijkt het alsof je website niet up to date is. Voldoende informatieve content en een website waar mensen graag lang op blijven, zorgen voor een goede ranking factor voor Google.
3. Paginatitel
Omdat zowel Google als een potentiële lezer de inhoud van de website of van een pagina aan de hand van de titel bepaalt is het belangrijk om een zoekwoord in de titel te plaatsen. Gebruik je een zin als titel, plaats dan het zoekwoord in het begin van die zin. Gebruik ook zoekwoorden in de tussenkoppen. Doe dit regelmatig. Een goede manier is om te zorgen dat in 1 en maximaal 2 tussenkoppen een zoekwoord staat.
4. De juiste extensie
Wanneer je je richt op alleen maar Nederlandse klanten is de extensie .nl de slimste keuze. Wil je juist meer internationale klanten dan is .com een goed alternatief. Websites met deze extensie komen namelijk bij diverse landen terug in de zoekresultaten. Houd dus met het kiezen van je extensie rekening waar jouw klant vandaan komt. Google kijkt namelijk naar de extensie om te beoordelen voor wie de website bedoeld is.
5. Goede interne linkstructuur
De interne linkstructuur van je website moet goed zijn. Google vindt de pagina`s waar je naar toe linkt vanuit je homepage het belangrijkst. Is je pagina verstopt op je website? Google vindt hem dan al snel niet waardevol. Zorg er daarom voor dat er voldoende andere pagina’s naar een belangrijke pagina verwijzen. Je zorgt voor een goede structuur als er genoeg pagina`s op je website verwijzen naar een belangrijke pagina. De beste manier is 1 interne link te plaatsen op iedere pagina.
6. Veiligheid
Voor Google is een SSL- certificaat erg belangrijk. Zo een certificaat betekent dat het webverkeer wordt versleuteld waardoor de verbinding is beveiligd. Een cyberaanval is zo veel kleiner en de gebruikers zijn beter beschermd. Daarnaast is het voor iedereen belangrijk dat je contactgegevens van je bedrijf op de website staan. Zo lijkt je website betrouwbaarder. Voor zowel Google als voor jouw klant.
7. Afbeeldingen
Het plaatsen van afbeeldingen verhoogt de vindbaarheid. Je plaatst je website hoger in Google wanneer je alt tags toevoegt aan je afbeeldingen. Is de afbeelding gerelateerd aan het zoekwoord dan is het vermelden van dat zoekwoord in de alt tag een must. Zorg voor een niet te groot bestand. Kies ook voor een modern bestandstype voor je afbeelding. Dat verhoogt de laadtijd van de website en dat is weer slim als je hoog in de zoekresultaten wilt eindigen.
8. Vraag en antwoord
Mensen zoeken naar antwoorden op een vraag. Zorg dus voor een veel gestelde vragen pagina. Het zorgt ervoor dat jouw antwoord gevonden kan worden en men jouw website bezoekt. Wanneer je vanuit de veelgestelde vragen pagina door kunt linken naar betreffende pagina’s met informatie over dat onderwerp zal men jouw site beter bekijken. Als alles makkelijk te vinden is, is de kans groot dat je hoger komt in Google vanwege de gebruiksvriendelijkheid van je website.
9. Social Media
Tegenwoordig is social media een belangrijke factor. Zorg voor de mogelijkheid dat mensen bepaalde pagina`s van je website kunnen delen op social media door gebruik te maken van de daarvoor bedoelde buttons. Zo zorg je voor meer verkeer naar je site en is de kans groot dat er meer social media links naar jouw website worden geplaatst. Plaats ook zelf de buttons voor social media om naar je eigen Facebook of LinkedIn-pagina te gaan. Zeker als je veel blogs plaatst. Zo krijg je meer bezoekers.
10. Actie
Zet op elke pagina een duidelijk wat te doen link. Mensen willen niet zoeken, en zo weet elke bezoeker gelijk wat de volgende stap is. Dit zorgt ervoor dat men langer op je website blijft . Wanneer je website overzichtelijk is en al je pagina`s makkelijk te vinden zijn zul je hoger in Google komen. Zeker als je een dienst of product aanbiedt is men sneller geneigd om contact met je op te nemen voor extra informatie of misschien zelfs wel een order. En dat is toch de bedoeling?