marketeer in dienst of uitbesteden

Een eigen marketeer aannemen of uitbesteden: de verschillen

Marketing kan verschillende voordelen opleveren voor jouw onderneming. Denk bijvoorbeeld aan zichtbaarheid, het opbouwen van naamsbekendheid, het binnen hengelen van meer klanten én uiteindelijk een groei. Als je ook graag marketing wil toepassen voor jouw onderneming, sta je eigenlijk voor twee opties. Je kunt overwegen om een marketeer in dienst te nemen of het uit te besteden aan een marketingbureau. We zetten hieronder de verschillen voor je op een rij.

Een marketeer in dienst vs. uitbesteden

Je kunt ervoor kiezen om een marketeer aan te nemen. Een marketeer kan fulltime marketingtaken voor jouw bedrijf uitvoeren en is er dus ook continu mee bezig. De marketeer weet dus op den duur ook precies waar beter op gescoord moet worden, hoe mensen aangesproken moeten worden en hoe het bedrijf kan groeien. Wel kan het op zoek gaan naar een geschikte marketeer en het inwerken wat tijd in beslag nemen.

Heb je geen plek of tijd voor een marketeer binnen jouw bedrijf, dan zou je kunnen overwegen om een marketingbureau in te schakelen. Een marketingbureau neemt bepaalde marketingtaken voor je uit handen. Houd er dan wel rekening mee dat je zelf goed weet wat je wil en wat het bureau voor je kan betekenen.

Ook is het goed om te weten dat je er alsnog tijd in moet steken: het marketingbureau moet ook goed weten wat bijvoorbeeld jouw tone of voice is en hoe jouw branding eruitziet. Bovendien zit er aan een samenwerking met een marketingbureau natuurlijk ook een kostenplaatje aan verbonden; zij steken immers ook een aantal uren in jouw werkzaamheden. Op basis van deze punten kun je dus jouw keuze overwegen.

Een marketeer: de voordelen

Neig je toch meer naar het aannemen van een marketeer? Het aannemen van een marketeer kan namelijk erg voordelig zijn. De marketeer is iedere week constant bezig met het toepassen van marketing voor jouw bedrijf, waardoor de communicatie onderling ook soepel en snel kan verlopen en processen sneller in gang kunnen worden gezet. Daarnaast bestaan er ook veel eenvoudige tools waar een marketeer gebruik van kan maken, waardoor er weer tijd en geld kan worden bespaard.

Denk bijvoorbeeld aan een tool zoals Popi. Dit is een platform waarmee je eenvoudig linkbuilding kunt toepassen, wat immers een belangrijk onderdeel is binnen een efficiënte marketingstrategie. Popi heeft een groot aanbod wat betreft linkmogelijkheden en hiermee kun je ook voor de lange termijn linkbuilding toepassen. Ook wordt linkbuilding dankzij dit platform makkelijk gemaakt. Ideaal, want zo bespaar je tijd en geld én krijg je waar voor je geld.