Wat kun je weggeven op een beurs? Met deze tien weggevers wordt jouw bedrijf niet zomaar vergeten

Beurzen zijn een geweldige manier om nieuwe klanten te trekken en te netwerken. Maar naast mooie nieuwe kansen, vergen ze ook een behoorlijke investering. Je wil dan ook vooral dat jouw bedrijf bij bezoekers in gedachten blijft hangen. In dit artikel hebben we een aantal leuke, creatieve en unieke weggevertjes bedacht, om precies dit te doen.

Visitekaartjes met een persoonlijke touch

We beginnen even met de visitekaartjes, alleen dan net wat anders. Zorg bij het drukken van jouw visitekaartjes (of folders), dat er ruimte overblijft voor een persoonlijke touch. Hier kun je namelijk iets persoonlijks schrijven.

Stel je hebt een goed gesprek met een potentiële klant en je hebt die klant een advies gegeven. Waarom dit advies dan niet even opschrijven op een visitekaartje om mee te geven? De kans is dan veel groter dat deze niet in de prullenbak belandt en je veel langer in gedachten blijft.

Of schrijf er gewoon iets leuks op. Bijvoorbeeld “heel prettig je te ontmoeten en hopelijk kan ik in de toekomst iets voor je betekenen”. Een persoonlijke boodschap doet het namelijk altijd goed.

Pennen zijn altijd handig

En als je dan toch iets nodig hebt om op te schrijven of als je klanten tijdens de beurs vraagt om hun contactgegevens achter te laten, dan is het extra leuk dat ze jouw pen gewoon mogen meenemen. Het is een standaard weggevertje, maar wel een erg nuttige.

Een pen is iets dat bezoekers nog lang zullen gebruiken en zo regelmatig worden herinnerd aan jouw onderneming. Zorg voor een lekker opvallend kleurtje of een leuke tekst, zodat de klant goed weet dat deze gratis pen van jou afkomstig is. En als het nog wat creatiever mag, lees dan de volgende tip.

Stickers voor de “fun”

Stickers uitprinten is een super creatieve manier om de klant iets te geven waaraan ze jouw onderneming zullen onthouden. Zeker als je een pakkende boodschap of statement kiest, die ook nog eens helemaal bij jouw onderneming past. Vergeet niet je bedrijfsgegevens (website, Instagram-handle of iets dergelijks) toe te voegen, zodat beursbezoekers thuis makkelijk meer over je onderneming te weten kunnen komen.

Stickers zijn een “fun” product, dus de sticker mag ook best komisch zijn. Denk aan “Bake my Day” als je een bakkerij hebt, “I’m here for you” als je een reparatieservice aanbiedt, of “I am two tired” als je fietsen verkoopt.

Hoe leuker de sticker, hoe groter de kans dat de ontvanger deze ergens plakt waar ook anderen ze zullen zien. Geen mond-op-mond, maar sticker-op-sticker reclame dus.

Totebags: een blijvertje

We sluiten af met een klassieker, aangezien tote bags vrijwel voor iedereen van pas komen op een beurs. Zo kun je bezoekers een handje helpen, door iets te geven waar al hun promotiemateriaal in past dat ze tijdens hun bezoek al hebben verzameld. Met als mooi extraatje dat jouw tote bags ook door andere bezoekers gezien zullen worden.

Dit weggevertje wordt daarnaast niet weggegooid, want iedereen heeft wel meerdere herbruikbare tassen liggen in huis. Zo wordt jouw bedrijf niet zomaar vergeten, en is de kans groot dat jij in hun gedachten schiet als er behoefte is aan jouw dienst of product.