gekoeld pakket snel bezorgen

Zo laat je gekoelde food producten tijdig bezorgen bij de consument

De vraag naar een specialist op het gebied van food delivery is steeds groter geworden; consumenten bestellen al lang niet meer alleen elektronica, cadeaus en bijvoorbeeld kleding online. Ook boodschappen en losse maaltijden worden tegenwoordig online besteld, daar dit het comfort voor de consument vergroot. Men hoeft niet meer naar de supermarkt, staat niet langer in de rij voor de kassa en wordt minder snel verleid tot het doen van extra, onnodige aankopen. Als online aanbieder van deze food producten wil je verzekerd zijn van een professionele, effectieve food delivery. Een koeltransport is hierbij niet altijd benodigd. Wanneer pakketten binnen twaalf uur in de juiste verpakking bezorgd worden, is een ongekoeld transport veel voordeliger en effectiever. 

Levering aan de consument op de dag van bestellen 

Consumenten stellen steeds hogere eisen aan de bezorging van de door hen bestelde goederen. Denk bijvoorbeeld aan same day delivery voor food producten. Onder meer Trunkrs is een partij die een dergelijke snelle verzending mogelijk maakt. Producten die voor 10.00 uur besteld worden bij jou als aanbieder, worden diezelfde avond nog bij de consument afgeleverd. Het biedt jou de mogelijkheid de consument een extra service te bieden. Bestellingen worden in het tijdvak tussen 10.00 en 13.00 uur opgehaald, om ze vervolgens ’s avonds vers en ingevroren af te leveren. De consument ontvangt vooraf een SMS met daarin een tijdvak van slechts 15 minuten, waarbinnen het pakket bezorgd wordt. 

Bezorging binnen een afgesproken tijdvak 

Belangrijk bij het afleveren van producten is dat het afgesproken tijdvak gehaald wordt. Op deze manier wordt de consument niet teleurgesteld en blijft deze niet onnodig lang thuis. Er is voor consumenten niets vervelender dan een levering buiten het afgesproken tijdvak om; vaak kiest de consument bewust voor een tijdvak waarvan deze weet dat hij of zij thuis aanwezig is. Leveringen buiten het tijdvak om zorgen niet alleen voor frustraties bij de consument; mogelijk wordt ook het milieu onnodig zwaar belast. De bezorger zal immers een tweede keer langs moeten komen, in de hoop dat de consument op dat moment thuis is. Daar waar een partij als Trunkrs er alles aan doet om de leveringen zo duurzaam mogelijk uit te voeren. Deze partij levert bestellingen in 98,6% van de gevallen binnen het afgesproken tijdvak af. Een score waarmee het zich onderscheidt van de concurrentie. 


Duurzaamheid steeds belangrijker in logistieke sector 

Binnen de logistieke sector wordt steeds meer geïnvesteerd in duurzaamheid. Zo streven partijen naar een situatie waarin zij 100% elektrisch bezorgen. Het zorgt voor een minimale belasting van het milieu.