rubriek.nl | contact | adverteren | disclaimer |    

GEZOND DIEET

Natuurlijk weet iedereen dat je gezond en gevarieerd moet eten. Maar niet iedereen heeft zin om caloriën te tellen en de hoeveelheid voedsel te wegen en soort voedsel bij te houden.

 

Is het mogelijk om op een eenvoudige manier toch de goede dingen te eten en de goede hoeveelheden. De schijf van vijf en de voedingsrichtlijnen kunnen uitkomst bieden.

 

Dieet tips

Zeven stappen voor een gezond dieet

1. Stem de voeding af op de lichamelijke inspanning die je verricht. Met andere woorden breng de inname van caloriën in verhouding met de caloriën die je verbrandt.

2. Eet voldoende graan producten, groenten en fruit.

3. Beperk het gebruik van vet zoveel mogelijk, vooral verzadigde vetten en cholesterol.

4. Gebruik suiker zo min mogelijk.

5. Gebruik zout zo min mogelijk.

6. Gebruik alcohol met mate.

7. Eet gevarieërd


De schijf van vijf

Probeer bij elke maaltijd een product uit elke vijf schijven te gebruiken.


Granen en graanproducten

tarwe, zilvervliesrijst, volkoren macaroni, volkoren spaghetti, gierst, haver, boekweit, maar ook muesli.


Groenten, fruit en aardappelen

Kies bijvoorbeeld iedere dag een andere kleur groente, zodat je verzekerd bent dat je alle voedingsstoffen uit groenten binnenkrijgt.

 

Peulvruchten en zuivelproducten

Peulvruchten: o.a. linzen, erwten (zoals kikkererwten,
groene erwt), sojabonen (en sojaprodukten zoals tahoe, tempeh), andere bonen (zoals bruine, witte).
Zuivelprodukten: o.a. yoghurt, kwark, melk, kaas, eieren

 

Olie, boter, zaden, noten en pitten

Olie: o.a. zonnebloemolie, sesamolie, olijfolie (olie kan gebruikt worden als vetstof om te bakken/frituren of voor de dressing)
Boter: o.a. plantaardige margarine
Noten: o.a. pindakaas, amandelen, cashewnoten, walnoten
Zaden: o.a. sesamzaad, maanzaad
Pitten: o.a. zonnebloempitten, pijnboompitten

 

 

 

blauwe bessen zijn gezond

eet gezond fruit

eet minder zout

ontgiftingsdieet



blz 1 van 1
Eva
@ Joop. Wij promoten hier niets hoor. Dit zijn de officiele richtlijnen zoals die door het Voedingscentrum worden gegeven.
Joop
U haalt Uw gezondheids gehalte van Uw artikelen naar beneden door zonneloemproducten te promoten. Superontstkingsbevorderend. Verder wordt ook melk genoemd. Is voor een kalf. Verder staat bij olie geen kokosolie, het gezondste olie wat bestaat.Om verder te gaan: hoe durft U margarine te noemen. 100% nep en slecht.
Marianne
waarbij horen kokosnoten en wat doen die voor de gezondheid? En wat doet kokosmelk voor je?
Met dank voor antwoord aan marianne.rulo@sfr.fr
tot straks, XXX
Gea
Hoi,
Ik ben bezig om gezond af te vallen, 6x per dag iets nemen zonder hongergevoel, dat gaat goed.
Maar nu de vraag, ik eet s'morgens Brinta en er word gezegd, altijd met een boterham beginnen telt dat nu ook??

Met vriendelijke groet,
Gea
 

 

volg rubriek op facebook volg rubriek op twitter rss feed rubriek

 

ZO MAAK VAN STRIJKEN JE FAVORIETE KLUSJE

Maak van strijken tijd voor jezelf. De Brabantia Love-Me-Time campagne laat je zien dat strijken het nieuwe yoga is.

Met bijpassende Spotify afspeellijsten.

Bekijk het hier

 

weerstand verhogen je weerstand verbeteren
   
glas wijn calorieen

hoeveel calorieen zitten er in wijn?

   

de gezondste salade

   
stemming slaat om

last van stemmingswisselingen?


   
blauwe bes

je lever ontgiften

   

afvallen, zo lukt het niet

 
   

alle rubrieken

alle onderwerpen gezondheid

sitemap

nieuwsbrief

prijsvragen

forum

 
Aangepast zoeken
 
 
1.

Lijst met superfoods

2.

Geld besparen

3.

Wat doe je tegen keelpijn?

4.

Hoe kook je een ei?

5.

Trend kapsels

 
 
 

MAKEUP

Eyes Lips Face