rubriek.nl | contact | adverteren | disclaimer |    

LAST VAN KERST- OF EINDEJAARS STRESS?

Het is allemaal leuk Kerst en Oud- en Nieuw maar kan ook vaak aanleiding geven tot stress.

 

Misschien is het extra druk op je werk aan het einde van het jaar, krijg je een groot gezelschap te eten met de feestdagen. Dan hoeft er maar een kleinigheid tegen te zitten en de stress slaat toe. Wat doe je er aan om dit te voorkomen?

 

Begin op tijd

Begin op tijd met de voorbereidingen. Maak lijstjes van wat er nog moet gebeuren en maak een planning in de tijd en probeer je er aan te houden. Schakel anderen in waar je kan. Probeer het jezelf niet te moeilijk te maken, b.v. met ingewikkelde recepten die je nooit eerder gekookt hebt.

 

Een beetje stress is niet erg

Een beetje stress is niet erg en hoort erbij. Geen goede prestaties zonder enige stress. Maar het moet niet te lang duren. Als stress te lang aanhoudt zonder afgewisseld te worden met echte ontspanning kan je lichaam met nadelige effecten te maken krijgen, waardoor je een beetje in een negatieve spiraal terecht komt.

 

Verlaag je stress levels

- Beweging

Ja, ja denk je natuurlijk. Maar door bewegen krijg je zowel geestelijke als lichamelijke effecten die stress oplossend werken.

 

- Koe bij de horens

Als je een probleem hebt, een ergernis of iets waar je over piekert, laat het dan niet sluimeren. Juist het laten liggen, proberen te negeren of erover piekeren verhoogt de stress.
Dus, pak het aan en los het zo mogelijk op. Kom je er alleen niet uit, bespreek het dan eens met anderen.

 

Slaap voldoende

Zeker als je gestresst bent heb je je slaap nodig om je lichaam te herstellen van de stress. Dus probeer geen dutjes overdag te doen, eet 's avonds geen zware maaltijden en drink geen alcohol. Wat je wel kan drinken is een glas warme melk. Melk bevat een aminozuur dat in de hersenen wordt omgezet in een stofje dat de slaap bevordert.

 

Eet gezond

Zeker als je weinig tijd hebt ben je geneigd maaltijden over te slaan of snack te nemen in plaats van een goede maaltijd. Door stress neemt je behoefte aan zoet en vet voedsel ook nog toe. Door gezonde voeding als yoghurt, groente en fruit en vruchtensappen zul je juist fitter voelen en kan je ook meer aan.

 

Glaasje voor het slapen

Neem een borreltje voor het slapen.


 

anti stress dieet

ben jij een uitsteller

voorkom dat stress chronisch wordt



blz 0 van 0
Er zijn op dit moment 0 berichten.

 

 

volg rubriek op facebook volg rubriek op twitter rss feed rubriek

STILVOLLE AFZUIGKAPPEN VAN NOVY

Iedereen wil tegenwoordig graag een woonkeuken, het liefst met een kookeiland. Zonder kookgeurtjes. Maar afzuigkappen zijn vaak groot en lomp.

Er zijn afzuigkappen die vrijwel onzichtbaar te integreren zijn in het plafond, in de kast of in het werkblad....of afzuigkappen die sfeer toevoegen aan de keuken en daarom heel geschikt zijn voor boven een kookeiland.

#Stilvol

Bekijk hier de stilvolle mogelijkheden voor jouw keuken

 

weerstand verhogen je weerstand verbeteren
   
glas wijn calorieen

hoeveel calorieen zitten er in wijn?

   

de gezondste salade

   
stemming slaat om

last van stemmingswisselingen?


   
blauwe bes

je lever ontgiften

   

afvallen, zo lukt het niet

 
   

alle rubrieken

alle onderwerpen gezondheid

sitemap

nieuwsbrief

prijsvragen

forum

 
Aangepast zoeken
 
 
1.

Lijst met superfoods

2.

Geld besparen

3.

Wat doe je tegen keelpijn?

4.

Hoe kook je een ei?

5.

Trend kapsels

 
 
 

MAKEUP

Eyes Lips Face