rubriek.nl | contact | adverteren | disclaimer |

MET ZACHTE HAND

Siska Mulder

336 pagina's - Boekerij
mei 2013

Roman

Mijntje van der Lelie voldoet al haar hele leven aan alle verwachtingen. Carrière­vrouw, echtgenote, moeder: voor de buitenwereld is ze geslaagd, maar zelf vindt ze haar bestaan in toenemende mate braaf en benauwend. Ze besluit het roer radicaal om te gooien. In Frederique, Berdine en Claire vindt ze bondgenoten. De vier brengen een ongekende woede in elkaar naar boven. Woede op mannen die vrouwen haten en wegkomen met hun misdaden. De vriendinnen besluiten de rollen om te draaien en het recht in eigen hand te nemen. Ze binden de strijd aan met een pedofiel, een eerwraak­pleger, een BN'er die zijn vrouw mishandelt en een serieverkrachter is. Pas als een van hen haar eigen man als doelwit kiest, beseft Mijntje dat ze te ver zijn gegaan.

Vier vrouwen chatten met elkaar over de ups en downs van hun levens. In het begin alleen online, maar later ontmoeten ze elkaar in het echt. De onvrede met hun eigen levens en met mannen in het bijzonder, doet ze besluiten het recht in eigen hand te nemen. In het begin lijkt het onschuldig, maar het gaat van kwaad tot erger. En dan lijkt er geen weg meer terug.

Een verhaal dat heel realistisch begint met vrouwen die elkaar in vertrouwen nemen en zo een sterke band krijgen en elkaar ophitsen tot acties waar ze alleen nooit aan zouden beginnen. Het verhaal is wat originaliteit betreft echt een topper. De planning en uitvoering van de wraakacties zijn echt goed bedacht. Af en toe is het verhaal wat rommelig, maar over het algemeen is het goed te volgen. Niet razend spannend, maar wel boeiend en de wendingen die het verhaal af en toe neemt zijn onverwacht en verrassend. Zeker de moeite waard om te lezen.

thrillers

romans

historische romans

culinaire romans

non-fictie

volg rubriek op facebook volg rubriek op twitter rss feed rubriek

STILVOLLE AFZUIGKAPPEN VAN NOVY

Iedereen wil tegenwoordig graag een woonkeuken, het liefst met een kookeiland. Zonder kookgeurtjes. Maar afzuigkappen zijn vaak groot en lomp.

Er zijn afzuigkappen die vrijwel onzichtbaar te integreren zijn in het plafond, in de kast of in het werkblad....of afzuigkappen die sfeer toevoegen aan de keuken en daarom heel geschikt zijn voor boven een kookeiland.

#Stilvol

Bekijk hier de stilvolle mogelijkheden voor jouw keuken

ik krijg je wel - sophie kinsella