rubriek.nl | contact | adverteren | disclaimer |

DE WILDEN

Marion Pauw

301 pagina's - Anthos
februari 2013

Roman

Nani leidde een volmaakt leven, maar een faux pas heeft alles op scherp gezet. Om haar gezin in kalmer vaarwater te brengen boekt ze voor zichzelf een reis naar Panama. Daar, diep in de jungle, neemt ze een tweede verkeerde beslissing die haar bijna het leven kost.

Ze heeft de moed al opgegeven als ze toch nog gered wordt en bij een indianenstam terechtkomt. Zonder geld, telefoons, ijskasten en stress leiden de indianen een leven dat in groot contrast staat met het Amsterdamse leven dat Nani kent. Met vallen en opstaan maakt ze zich de gebruiken van de stam eigen en leert ze wat geduld is, maar ook waarom ze niet in de schemering in de rivier moet gaan zwemmen. De enige die niet blij is met haar komst is de sjamaan van het dorp. In zijn jeugd werd hij meegenomen door de missionarissen en hij weet waartoe de "witte mensen" in staat zijn.

Terwijl Nani geleidelijk zijn vertrouwen wint, dient een nieuwe bedreiging zich aan: de beschaving rukt op, in de vorm van ambtenaren en bulldozers. Voor Nani tijd om te beslissen waar ze thuishoort en wat werkelijk de moeite waard is om voor te vechten. De wilden is een ontroerende en meeslepende roman over de botsing tussen verschillende culturen, over de beleving van tijd en over de vraag waar het in het leven om draait.

Marion Pauw is bekend van haar thrillers. Met De Wilden heeft ze een heel ander soort boek geschreven. Een leuke roman met een hoog chicklit gehalte. Het verhaal heeft je snel te pakken. Nani is een moderne vrouw en moeder die op het oog een luxe leven leidt met haar man die architect is en haar twee puberkinderen. Ondanks dat, valt ze voor de verleiding en heeft ze een korte affaire met een medewerker. Haar gezin komt erachter en dat valt niet in goede aarde. Om de boel op een rijtje te zetten boekt ze een reis naar Panama. Ze raakt verzeild bij een primitieve indianenstam. Leuk en vermakelijk geschreven. Beetje onrealistisch hier en daar, maar ach als je gewoon met het verhaal meegaat en niet te kritisch bent is het een leuk en origineel verhaal.

thrillers

romans

historische romans

culinaire romans

non-fictie

volg rubriek op facebook volg rubriek op twitter rss feed rubriek

STILVOLLE AFZUIGKAPPEN VAN NOVY

Iedereen wil tegenwoordig graag een woonkeuken, het liefst met een kookeiland. Zonder kookgeurtjes. Maar afzuigkappen zijn vaak groot en lomp.

Er zijn afzuigkappen die vrijwel onzichtbaar te integreren zijn in het plafond, in de kast of in het werkblad....of afzuigkappen die sfeer toevoegen aan de keuken en daarom heel geschikt zijn voor boven een kookeiland.

#Stilvol

Bekijk hier de stilvolle mogelijkheden voor jouw keuken

ik krijg je wel - sophie kinsella